søndag den 10. maj 2015

Syglæden og nye bukser til Klara

Dem som jer som følger min blog... Måske skulle jeg sige fulgte for lad os være ærlige det er læææænge siden i har set noget til mig.
Nå men jeg har egentlig i lang tid gerne ville igang igen men med skiftende arbejdstider og to børn ja så er det ikke altid der er meget tid til at sy.



Klara er heldigvis nået en alder hvor hun kan lave flere ting selv og efterhånden kræver hun ikke vores fulde opmærksomhed fra vi kommer hjem, om eftermiddagen, til hun bliver puttet.

Altså nu skal det heller ikke lyde som om jeg giver mine børn alt skylden for min manglende blogging. 
Sandheden er at det sidste år har været noget hektisk og jeg tror ikke helt mit hoved kunne følge med. I juni 2014 blev vi gift, i august begyndte jeg arbejde igen efter barsel, og i november flyttede vi ind i vores lækre 70er villa i Mou Nordjylland. 
Som de fleste skulle vi lave en del forbedringer i huset inden vi flyttede ind . 
Alt i alt har der været en del at lave og ikke helt vildt meget tid.
Vi mangler stadig nogle ting blandt andet er jeg stadig ikke færdig med at male vores bryggers. En dag tror jeg at jeg laver et indlæg om de forbedringer vi har lavet  det kræver jo altså at vi får malet det sidste.

Nu er det jo sådan at jeg faktisk har fået syet lidt de sidste par dage.

Først fil jeg færdiggjort en forsinket barselsgave til vores niece. Denne skal i nok få af se men ikke før jeg har fået gaven afleveret til de stolte forældre.

Jeg kan dog afsløre mit seneste projekt. Nemlig bukser til Klara. 



Bukserne er inspireret af et par Marmar bukser Klara har. Jeg har altid været vild med dem de har en god pasform og er seje med en smule hængerøv. De "gamle" bukser er en str 74 og er altså ved at være noget for korte så nu var tiden ved at være til at komme igang med at sy.

I får lige en kort gennemgang med billeder. 

De originale bukser, jeg tegnede mønster og forlængede bukserne efter mål fra nogle leggings i str 86.



Sidesømmene er syet med overlocker sting. I min dovenskab har jeg syet det på min symaskine (læs min overlocker var trådet med hvid og jeg orkede ikke at tråde den om)


Linningen har jeg strøget med vlieseline. 


Hvert bukseben er oplagt med 1,5 cm og syet med tvillingenål.


I linningen syet knaphuller og isat elastik samt bindebånd (indrømmelse jeg glemte billeder af knaphullerne).



Det færdige resultat. Jeg har planer om en tunika hertil uden ærmer til sådan en dejlig sommerdag.

Lige et billede af Klara i de nye bukser selv om hun ikke mente hun skulle lege model


Ingen kommentarer:

Send en kommentar