lørdag den 6. juni 2015

Pude op og pude ned...

Tirsdag postede jeg et billede på Instagram (FRUKBERRE) da jeg var ude og købe stof, for noget af det jeg købte var nemlig til puder. Det er ikke nogen hemmelighed at jeg virkelig længe har ville lave nye puder til vores stue. De gamle puder var ikke bare grimme og umulige at vaske rene mere men også totalt ude af facon. Der skulle med andre ord nye puder og nyt betræk til.

Stoffet er fra Stof og Stil. Det er det grafiske stof som skal bruges til puder. Resten er til at opgradere Klaras sommergarderobe da den trænger barnet vokser jo som en gal :-)



Torsdag holdt vi (læs børnene og jeg) fri, mens jeg klippede stof hyggede børnene sig med at lege på Silas værelse.



De nye puder er 40x40cm
jeg har derfor klippet stoffet i 4 sæt af
41x41cm, 31x41cm og 11x41cm



Efter stoffet er klippet har jeg monteret lynlås på bagsiden altså mellem de to stykker på 31x41cm samt 11x41cm.
 
Jeg har valgt at sætte en tittekant på ved disse puder for at bryde stoffet lidt da det sort hvide stof ellers bliver lidt kedeligt.

Tittekanten har jeg fastgjort med nåle mellem de 2 stykker sfof inden jeg har syet betrækket sammen.





For at lave et pænt hjørne klipper jeg hakker i tittekanten.



Når betrækket er syet sammen, vendes dette og puderne monteres. Vupti, totalt lækkre nye puder.




Her er lidt billeder af puderne på deres plads i vores dejlige sofaer.





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar