onsdag den 21. august 2013

Sutte kæder må altså gerne være lidt specielle... og når man ikke kanfinde ud af det er det godt at have en mor som kan ;-)

Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle søde og unikke suttekæder til lillesøster, jeg har fundet nogle forskellige hæklede rundt omkring på nogle af de blogs jeg læser. Den ene opskrift, eller faktisk opskrifter er fra farmor fabrikken og kan findes her.

Den anden opskrift giver lidt afvæksling i mønster og bliver ikke bare den traditionelt stribede eller ensfarvede evt med anden kant. Den minder lidt om suttekæder fra Sebra og jeg syntes faktisk den giver nogle fede muligheder for farver. I kan finde opskriften her på Maries Fabrik.

Der findes et utal af muligheder for at fastgøre sin suttekæde til barnet og jeg har nok valgt en af de lidt dyrere muligheder, men jeg faldt for noget tid over de her træclips.



De findes i et utal af farver, med og uden dekoration. Hvis du selv skulle være blevet interesseret i disse kan de findes her.

Da jeg ikke har hæklet særlig mange forskellige ting starter jeg med en af de mere simple opskrifter, bare for lige at komme igang.



Når man ikke er den mest erfarende "hækler" så er det godt at have en mor som altid er klare til at svare alle mine dumme spørgsmål ;-)  Mit største problem ved den første suttekæde var helt klart at jeg simpelt hen ikke kunne finde triket til at hækle min træclips fast altså sådan jeg ikke behøvede at sy mit arbejde fast til clipsen. Så er det godt mor er klar til at holde en tegn og fortæl time!

Her er så resultatet af mit første forsøg med hæklenålen og træclipsene :-)...



Jeg ville så gerne lave en suttekæde med stjernemønster, men måtte simpelthen give op i går da jeg sad og hæklede :-/

I får lige et billede af det endelige resultat, selv om jeg overvejer at lave den lyserøde om!



Men jeg har ikke givet op, før eller siden skal jeg nok få en med stjernemønster, nu vil jeg dog lige koncentrere mig om nogle af mine andre projekter. Ellers må der endnu en hællkedag med mor til hvor hun må lære mig at læse hæklesprog :-)

I mellemtiden har jeg har fundet et par opskrifter på små baby futter og dem regner jeg med at skulle afprøve når jeg er færdig med lillesøsters barnevognstæppe.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar