lørdag den 21. september 2013

Et Nyt ammepude betræk ;-)

Som lovet ville jeg poste et nyt indlæg når jeg fik lavet mit nye ammepude betræk!

Da jeg ventede Silas lavede min mor ammepude og sengerand +himmel til familievuggen. Det var jeg super glad for da jeg dengang ikke havde fundet tid og plads til min egen kreative aktiviteter ;-) Sengen regner jeg med at genbruge som den er da jeg ikke syntes der er tid nok til at lave noget nyt og mere piget betræk.

I får lige et billede af sengen da den faktisk er ret sød :-) (også selv om det ikke er mig der har lavet den og det så småt er ved at være 3,5år gammel ;-) sengen selv er dog endnu ældre)



Ja det er måske ikke så let at se, men de eneste billeder jeg har er taget lige da vi fik sengen gjort klar til Silas inden han kom ud til os i Juli 2010.


Nå men tilbage til mit betræk ;-) Min mor lavede ammepuden ud fra et mønster fra Ingelise nr 5 2005, hvis nogen selv vil lave en tror jeg måske man kan være heldig at finde nummeret på biblioteket.

Som afsløret i et tidligere indlæg ville jeg lave ammepuden i samme patchwork stil som tæppet til kravlegården. I får lige et billede af tæppet igen (det er så fint)



Og endelig billedet af min ammepude :-)




Jeg er blevet ok tilfreds med resultatet, dog har det givet mig lidt problemer at jeg insisterede på at have det orange pipingbånd med på ammepuden. Det er ikke let at få en lynlås og pipingbånd til at være mellem 2 stykker stof, først havde jeg tænkt at en kraftig orange lynlås kunne være smart men da jeg ikke kunne finde en passende lynlås måtte der en "usynlig" lynlås til og pipingbånd, efter flere forsøg lykkedes det at sy lynlåsen i så den også kan lynes samt pipingbåndet kan ses ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar