onsdag den 4. september 2013

Jeg vil farve Silas gamle Stofbleer.

Jeg har flere gange tidligere overvejet at kaste mig ud i at farve noget selv, men der er aldrig rigtig blevet til noget.

Nu har jeg fundet en rigtig god grund, jeg har jo en masse gamle stofbleer fra Silas og de er alle enten fyldt med pletter eller blå og grønne - og det går jo ikke til min lille prinsesse. Jeg besluttede derfor at affarve/blege de gamle bleer og har herefter købt Dylon maskinfarve ved matas som jeg vil farve stofbleerne med.




Da jeg ikke har prøvet dette før fandt jeg en DIY på nettet, se hvordan hun anbefaler man gør her


Jeg lagde mine stofbleer i blød i går, nu har jeg godt nok taget ca halvdelen fra og smidt i vaskemaskinen med den Pink farve. Jeg er virkelig spændt på resultatet, som i kan se er nogle af stofbleerne med tryk og dette kunne ikke bleges væk med klor. Jeg har prøvet at sortere sådan at dem hvis tryk passede bedst til den ene eller den anden farve blev farvet sammen.


Jeg har lavet et lille "mini forsøg" i Matas bliver man tilrådt at købe noget dyrt special salt til farvning, Ifølge den DIY jeg linker til længere oppe kan man bruge alm fint køkkensalt. Derfor har jeg farvet de pink med special salt og de lilla med alm køkkensalt. 

Resultatet af de trykte stofbleer er faktisk blevet ret godt, Specielt de lilla som har blå og grøn mønster hvilket ser rigtig fedt ud.De pink har jeg skulle vænne mig lidt til, men er ret tilfreds med resultatet.


Disse fra IKEA blev super fede efter de blev farvet lilla, dejligt når storebrors ting lige pluslig bliver rigtig dejligt tøsede ;-)



Denne lilla med Pære er ikke blevet super god, heldigvis var der kun 1 af disse stofbleer der overlevede sorteringen så pyt med det ;-)



Den orange pære syntes jeg faktisk blev rigtig god trods jeg faktisk i begyndelsen syntes den var lidt fesen og kedelig, jeg var også bange for at de ikke trådte ordentlig frem sådan at stofbleen ligesom den lilla med pære bare så lidt nusset og kedelig ud.

De ensfarvede lever bestemt også op til mine forventninger, og mit forsøg med saltet kan jeg kun konstatere at der bestemt ikke er nogen grund til at købe det dyre special salt. Specielt fordi jeg faktisk syntes farven på de lille stofbleer er flottest og det er dem jeg har brugt alm salt til.


Det er i hvert fald ikke sidste gang jeg farver noget selv ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar