onsdag den 2. oktober 2013

Hynde til gammeldags højstol :-)

En veninde bad mig prøve at lave en ny hynde til hendes gammeldags højstol. Det har jeg takket ja til selv om det har været med lidt overvejelser.

Da vi i sin tid fik Silas havde vi også købt sådan en stol og jeg troede jeg selv skulle lave en hynde for min mor havde en gammel hynde liggende fra min egen gamle stol. Desværre viste det sig at de gamle stole nok er lidt mindre end de ny producerede stole. Derfor måtte jeg så prøve at forstørre mønsteret, resultatet blev ikke voldsomt godt og hynden overlevede ikke længe før jeg simpelthen smed den væk i arrigskab :-/

Heldigvis kunne jeg denne gang få en hynde at lave den nye ud fra og denne hynde passer den stol som hynden skulle laves til. Selv om jeg nok vil mene jeg nu er noget mere øvet og tør flere ting med min symaskine end dengang jeg skulle sy til Silas, så har det da drillet lidt. For dem som kender disse hynder bliver de knappet rundt om ryglænets øverste pind med 3 knapper. Jeg har slået trykknapper i men af erfaring da de sidst havde svært ved at tage rigtig fat igennem hynden har jeg denne gang "kun" stået dem igennem 1 stykke stof og så syet hynden sammen efterfølgende. Nå men ikke mere kedeligt snak om hvordan hynden blev til i får et billede...




3 kommentarer:

  1. Syr du på bestilling? 😅🙃

    SvarSlet
  2. ÅH sådan én leder jeg efter. Syr du på bestilling? Eller findes der et mønster?
    Venlig hilsen en mindre sy-kyndig kommende forældre.

    SvarSlet
  3. ÅH sådan én leder jeg efter. Syr du på bestilling? Eller findes der et mønster?
    Venlig hilsen en mindre sy-kyndig kommende forældre.

    SvarSlet