søndag den 6. juli 2014

Bruger du nogensinde Pintrest?


Et af mine favorit inspirations steder er for tiden pintrest. Selvfølgelig er blog's en stor del af min inspiration og da der er lagt mere information på en blog så tager blog'sne nok stadig førstepladsen. 

Første gang jeg blev introduceret til pintrest tænkte jeg, elektronisk opslagstavle hvad skal jeg dog bruge det til? men i forbindelse med div projekter jeg har lavet har jeg ofte gemt billeder og hjemmesider i en mappe på min computer der hedder krea. Som i nok kan tænke jer så er den mappe alt andet end organiseret :-) 

Som med så meget andet tænkte jeg at der jo måtte være en grund til at netop pintrest dukkede mere og mere op, noget måtte der jo være smart ved det. Derfor meldte jeg mit til og begyndte at undersøge sitet. Hvis man vil se hvad jeg går og kigger på kan i se min pintrest profil og opslagstaver Her. Når man så har fundet en pin man finder interessant kan man i de fleste tilfælde ved at klikke på den få lov at se oprindelsessitet for denne pin.

Det fede er at når man undersøger noget specifikt kan man hurtigt og nemt oprette en ny og unik tavle kun til dette projekt. Sådan gjorde jeg i forbindelse med vores bryllup.

Som et eksempel kan jeg vise hvordan et billede fra pintrest blev inspirationen til min brudebuket.



Jeg er helt pjattet med bonderoser, og da jeg fandt denne buket på pintrest tænkte jeg en buket kun med bonderoser måtte da være helt perfekt.



Resultatet se du her jeg er meget tilfreds.


Nu hvor vi skal flytte i hus er jeg begyndt at kigge en del på indretningsmuligheder. Det første hus vi sådan rigtig overvejede havde fx nogle enormt små børneværelser, det gjorde jeg begyndte at se på indretning af små børneværelser. 

Nu hvor vi har fundet vores hus og skal flytte ind den 1/11 er jeg begyndt at se på kreative børne projekter, fx DIY legekøkken og til Klara et mini karlekammer skab til udklædningstøj. Bare nogle af de mange finurligheder der gemmer sig på pintrest.





Nu ved jeg altså hvad jeg skal kigge på loppemarked efter det næste stykke tid :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar