tirsdag den 19. november 2013

Sy til baby #4

Mit 3 projekt er også lidt genbrug, da jeg er blevet bedt om at lave endnu en af disse ballon prinsesse dragter ;-)

her er et billede af Klara i hendes dragt.



Klaras dragt minus baby ;-)






Sagen er den at vi efter Klara blev født sendte nogle billeder ned til de stolte oldeforældre. Deriblandt var et billede af Klara i denne dragt. Da min morfar er syg kommer der en del folk i hjemmet, hjemmehjælpere mm. og de har jo alle måtte se billederne af det nyeste skud på stammen. Mormor har så også fortalt om alle de ting jeg selv har lavet til Klara og en af hjemmehjælperne har så spurgt om jeg evt ville lave hendes barselsgave til hendes kommende niece. Det er jo altid fedt når nogle kan lide det jeg laver og jeg bliver da også lidt stolt, så selv om jeg egentlig havde besluttet at jeg skulle lave noget til Silas snart så måtte jeg jo lige snige denne med i produktionen.






Som altid har jeg tænkt mig lidt småændringer, Klaras dragt har petroliumsblå kanter og jeg overvejer lidt at lave lyserøde kanter denne gang. Herudover er der lavet en knap i ryggen/nakken for at halsåbningen kan blive stor nok til sådan et baby grødhoved ;-) dette er altså noget upraktisk når baby ikke selv kan holde hovedet, Lars er i hvert fald ved at bande mig et stykke hver gang han skal tage denne dragt af Klara :-/ Derfor tænker jeg at flytte knappen op i skulderen og sætte to knapper i, i stedet for en i nakken.

Resultatet blev rigtig fint og imorgen sender jeg dragten til Odense så den kan være klar til den heldige baby-pige skal modtage den i barselsgave.



Som sagt har jeg flyttet halsåbningen til skulderen, jeg syntes det er blevet et rigtig godt resultat.



2 kommentarer:

  1. Hvor er det en fin dragt - og skønt stof, kan du huske hvor det er købt?
    Kh
    Sabine - aberdabei.tumblr.com

    SvarSlet
  2. Mange tak, er også rigtig glad for den. Klara har den på så ofte som muligt, den skal jo lige vaskes en gang imellem ;-)

    Stoffet er købt på www.malika-rosa.dk (pas på siden er et farligt bekendskab = de har SÅ meget fedt stof)

    SvarSlet