onsdag den 20. november 2013

Sy til Baby #5 - Jumpsuit

... Eller "baby", dette projekt er en Jumpsuit til Silas, så her må den vel gå under kategorien småbarn.




For snart nogle uger siden modtog jeg en masse gamle sy-bøger fra min venindes mor. Jeg har siden glædet mig vildt til at afprøve nogle af de fede opskrifter der er deri. Bøgerne er fra slut 70'erne- 80'erne, så nogle af mønstrene skal rettes lidt til før de kan bruges. Heldigvis er det jo sådan med moden at den går lidt i ring og rigtig meget af de mønstre jeg har fået i bøgerne her skal bare sy's i mere moderne stof og evt med en lille smule tilretning af mønsteret.

fx tænker jeg at denne dragt skal have hætte og lommer foran så vil jeg også undlade elastikken i taljen.




Til formålet har jeg købt mørkeblå Isoli stof og mørkeblå rib til kanterne :-) I disse dage er jeg så heldig at Lars går hjemme da han er blevet opereret i øjet, det betyder der er en til at hjælpe med Klara og om aftenen når Silas er puttet så kan mutter sætte sig med sine syprojekter.


I aften var målet faktisk bare at få klippet stoffet til Silas Jumpsuit men kedeligt tv og en meget rolig baby gav mutti lidt ekstra tid ;-) Resultatet er faktisk blevet meget godt, jeg har undladt at lave lommer da jeg ikke kunne finde nogle jeg syntes passede rigtigt. Glæder mig helt til at vise Silas dragten imorgen, lover at bringe et billede af drengen i dragten ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar